USA senaste dagarna

Sooo, where to start? Kanske ska gora en mindre sammanfattning av dagarna som varit? hmm! mjaa, det far nog bli sa!

Dag 1
Jag trodde pa riktigt inte att vi nagonsin skulle komma fram. Flygtaget till Gardemoen valde att ga sonder och vi fick snabbt lite panik. Val framme pa flygplatsen ar det problem med varan inchekning. Av nagon anledning kan vi inte checka in som vi skulle och jag far veta att jag ska genomga en extra sakerhetskontroll for att fa ga ombord pa planet som ska ta oss till NY. Min forsta tanke var att jag inte skulle fa komma in i landet (som jag - helt utan anledning - har gruvat mig for i flera dagar). Sakerhetskontrollen gar bra, den var bara slumpmassigt utvald och det gav absolut ingenting som tur var. Nar vi val sitter pa flyget och tror att vi ska lyfta sa ropar dem ut i hogtalarna att nagot i planet har gatt sonder och att vi maste vanta (i en freaking evighet) innan vi kan lyfta. Efter manga om och men och ca 2 timmars forsening kom vi oss antligen ivag. Pa planet fick vi aven veta att vi reste kungligt!! liiite coolt eller?! Kronprinsessan av Norge var med och hur mycket status ger inte det? Nagon som ar avundsjuk? Nagon? Nahe!! Trodde kanske inte det, hehe!!

Nar vi landar i NY inser vi snabbt att vi kommer bli sena till incheckningen som ska ta oss vidare till San Francisco. Men efter en kilometers ko i sakerhetskontrollen kom jag mig faktiskt in i landet. Hade ju varit jobbigt annars!! Vi fick iaf lopa till var gate men fram till San Francisco kom vi ju faktiskt till slut. Vi kom fram ganska sent till ett hotell som inte ar vart att namna men det var ju raka sparet i sang for att ladda upp infor...


...Dag 2

Vaknade supertaggade pa allt som hade med livet att gora. Gick ut och at en riktig amerikans frukost pa ett riktigt 50tals diner - Lori's diner. Amerikanska pannkakor med blabar och maplesyrup och french toast stod pa menyn. Kul upplevelse men fan inte gott nar man ar van vid den skandinaviska (eller norksa hardbrodsfrukosten) halsokosten.

Efter frukosten hade vi inte siktet installt pa nagot sarskilt. En liten shoppingrunda stod pa listan i vart fall (storkjedjor av typiskt amerikanskt snitt som typ Vicotrias Secret, forever 21 etc.) och efter det blev det lunch pa det beromda Cheesecake factory. Forsta gangen i mitt liv jag atit efterratt pa en lunch men det var ju givet att vi var tvungen att prova nar vi var pa den basta cheescakekedjan i varlden? En enooormt stor Chocolatchip Cookiedough Cheescake delade vi pa till efterratt och den hade gott rackt at fler an bara oss.

Efter den fetaste lunchen i varat liv kande vi att vi behovde en liten walk vilket resulterade i att vi gick pa var egen sightseeingrunda genom hela staden. Det borjade med China town (varldens storsta utanfor asien). Sen blev det Lombard Street - varldens krokigaste vag. Fishermans Warf som ar San Franciscos hamnomrade med en massa turistgrejer och som ar ett enormt omrade att strosa omkring pa med utsikt mot Alcatraz och en svag skymt av Golden Gate i bakgrunden. Vi fick med det mesta helt enkelt (men vi kommer ju absolut att utforska tingen mer i den andra svangen vi kommer till Sanfran vilket blir och ca 2,5 veckor nar vi avslutar var USA-visit.

Dag 3
Denna dag hade vi egentligen stora planer for. Vi hade tankt ta oss ut pa en cykeltur over bron och en tur till Alcatraz men efter manga om och men sa blev ingetdera av. Istallet tog vi dem beromda "Cable Carsen" ner till vattnet och hade en riktigt soft dag ute pa "Pier 39" nere vid hamnomradet dar vi bara njot av vadret, fina butiker, farska jordgubbar vi kopt pa marknaden med tillhorande chokladdippsas, en seafood-middag pa en mysig restaurang och en massa planering av vad vi vill uppleva i Sanfran nar vi kommer tillbaka.  

Dag 4
Var sista dag i Sanfran hyllade vi hippiekulturen och begav oss mot omradet "Height and ashbury". Det ar ett omrade dar flowerpower ar snarare en regel an ett undantag att ha som livsfilosofi och dar hashbrownies ar nagot som ats till frukost (eller blir erbjuden pa gatan). Det finns butiker som heter nagot i stil med "the rainbowsong" eller "the marijuana shop" - det sager val ett och annat?! hehe!! Nae, men det var ett helt fantastiskt skont omrade med maaanga superbra butiker som vi garanterat kommer att aka tillbaka till i nasta vanda och utforska mer.   

Dag 5 (idag)
Vi har inte riktigt fangat dagen idag maste jag saga. Carpe diem - vafan ar det liksom? Nae, riktigt lata har vi varit och vi bada borjar inte forran nu att kanna av den har satans jetlagen heelt sjuuukt mycket. Vi har iaf rest till Los Angeles idag och kommit fram till det basta hotellet jag varit pa i hela mitt liv. Vi har fatt ett helt suuuperfint rum och jag har min alldeles EGNA 160sang. Sa jakla viktigt under dem 10 dagar vi ska vara har. Sandrafritt pa natten! YEEES! hehe!

Nu ikvall har vi ocksa varit totalt helslappa. Vi har varit ute och atit supergod middag pa en italiensk restaurang har i narheten av hotellet och har efter det suttit nere och sett pa en Comedy Show har pa hotellet.

Nu vantar sangen och frukostbuffé imorgon. Efter det blir det The Hollywood's Walk of Fame bland annat!! Kan bli lackert!! Ska forsoka fa till att fa in lite bilder ocksa for det har vi ju maaaasssor av (redan pa 5 dagar saklart!!).


Massa, massa karlek till alla ni som sitter dar hemma och en massa extra pussar och kramar till varldens basta pappa som fortfarande fyller ar har borta (klockan ar 23.43) aven fast hans fodelsedag ar over for lange sen dar hemma.

Saknar er gor vi iaf!

PUSS


Kommentarer
Postat av: Mikael

Det låter som att ni har det riktigt bra där borta i amerikat iaf...dom pankakorna du beskriver låter inte så dumma :) mmm

btw inte konstigt att folk ser ut som dom gör där borta när man tydligen sk äta efterrätt efter lunchen också!

Semestern är räddad av en säng :) hehe jag gillar det!

pusspuss på dig mitt hjärta :D ha det bäst tills vi hör igen, säkert på sms! älskar dig

2011-06-11 @ 19:09:40
Postat av: mamma

Hej mina underbara!

Hoppas att ni uppdaterar snart igen! Längtar att höra ifrån er! Vill få inblick i landet, "Over there" puss, puss/ Mammsen

2011-06-13 @ 15:39:41
Postat av: Ponthastoc

Vet inte om jag kan få fram anda ord än avundsjuka haha .. JAG VILL OCKSÅ!, jag fick ert meddelande OCH FYFAN VAD TAGGAD JAG BLEV och började önska att jag också var där ! haha Hare så jävla bäst mina älskade syrror!!!

P som i Puss, eller Ponthastic? :)

2011-06-13 @ 16:04:58
Postat av: maddlund

Åååhhhh så fantastisk kul ni ska ha där borta! Jag vill också! Snacka om att jag blir sugen på att vara där och shoppa med er... SATAN så perfekt när dollarn är så låg! AVIS är bara förnamnet! Njut på alla sätt ni kan och gå för sjutton lös på stålarna! Köp allt ni kan med att få plats med! :)



Älskar och saknar er grymt mycket!



P.S Jo, när ni kommer hem sen i aug. så tänkte vi passa på att ha dop för lilla Emilia (Emelie måste ju självklart vara med, vi kan ju inte ha dop senare eftersom du ska tillbaka till Norge!)D.S



Massor med kärlek till de fina mostrarna i USA!

2011-06-13 @ 20:14:34
Postat av: Terror

Så underbart att läsa att ni har det bra! Direkt inlägget kom ut hade jag högläsning för Joel och Ogge, grabben måste ju ha koll på vad hans mostrar gör på andra sidan atlanten! :) Btw, tack vare, eller jag kanske ska säga pga. att Emmlund alltid sagt Ogge om Oscar så har det fastnat som fasen! Ossi skulle ju kanske klinga bättre mot efternamnet men men.



Btw, SJUKT FINT att få en glimt av regissören men ärligt talat, ni kanske ska försöka få en glimt av the one and only - FATTA STATUSEN PÅ DET! :) PUSS

2011-06-13 @ 22:29:11

Något du har på hjärtat?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din bloggadress;


Här får du gärna skriva en rad eller två;

Trackback
RSS 2.0