Idag är ingen vanlig dag för det är österrikiska Poodles födelsedag, hurra, hurra, hurra!

Idag fyller världens finaste och min allra bästa vän 24 jordsnurr. Hon sitter hemma med familjen och äter fruktsallad och har det förmodligen hur trevligt som helst (som alltid med den skaran av människor) medan jag sitter på ett satans behörigt avstånd och önskar för hela mitt hjärta att jag hade fått vara med. Det svider lite! Eller inte så lite förresten. Jävligt hårt faktiskt! Näe, tacka vet jag för ett år sedan när det var jag som styrde upp gemenskapen och fikat på hennes födelsedag. Blundertårta proppad med choklad (ingen fruktsallad då inte), serpentiner, ballongen, konfetti och tända ljus.

 

Och eftersom dom där hemma är nyttiga ska jag fortsätta i mitt spår att vara totalt raka motsatsen. Jag och Mikael bakade en svajnagod kaka häromdagen (hör och häpna Johanna men gubbarna i källarn har fått fika!!). Choklad såklart! Precis som för ett år sedan :)

Svinenkel att göra (4 ingredienser) och godare än kladdkaka. Ännu godare efter några dagar i kylskåpet!

 

Och ja... Ni skymtar såklart rätt där i bakgrunden.. Uppmärksamma är ni allt! Jag HAR köpt min första Pip Studio porslinspiece.. Hur SATANS snygg är inte den då?

 

Näe, nu ska jag störa Mikael och dra på affären. Han ser på Sherlock Holmes på franska - otextat. Det tåls att tilläggas att han inte kan ett enda ord franska!

 


Kommentarer

Något du har på hjärtat?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din bloggadress;


Här får du gärna skriva en rad eller två;

Trackback
RSS 2.0